-För inget blir väl bättre med tvång?

"Jag blundar och försöker att hålla mina tårar tillbaka och gömmer sen mitt ansikte i mina händer. Vill inte gråta, vill inte gråta.. Men hur mycket jag än försöker att hålla tårarna tillbaka så vill de inte sluta rinna ner för mina kinder. "


Hej!

Sitter i skolan nu, har egentligen indeviduella val (stavning?), men vi skulle så klart leka en lek så vi alla skulle lära känna varanndra >_< Åh jag hatar verkligen att prata inför folk. Vi skulle sitta i en rin så att man skulle se ALLA ( så klart), och  vi är ca 30 personer i den klassen.. Sen om jag hade börjat så hade jag sagt mitt namn alltså Emelie. Sen personen efter mig hade då sagt Emelie och sen sitt eget namn. Osv osv, och jag satt bland dom fem sista! Och skulle säga alla >_< Men vi började med att ta ena halvan av ringen först och då hade jag bara 5 st jag skulle säga namnen på, men redan när jag var påandra blev jag så nervös så jag glömde helt bort namnen på dom. Och ingen SA något utom bara tittade på mig som om jag var dum i huvvet och lixom varför jag inte fortsatte prata. -_- KUL har man gjort bort sig för den nya "klassen" då.. Men varför ska jag bry mig egentligen, vill inte ha med dom å göra iaf.

Men sen då en sak jag stör mig riktigt mkt på är att folk som har andra fobier som kanske prata i telefon eller som inte klarar av att gå in i ett rum utan fönster typ eller vad som helst som man nu kan ha en fobi för. Det verkar som att det tvingar inte folk fram dom till att göra. För inget blir väl bättre med tvång? Men vi som hatar att prata inför grupp vi ska allt få lov att stå framför en hel klass och prata, (annars är vi lata elr så har de någon annan ursäkt till varför man ska göra det) och pratar vi tyst så är det alltid någon som säger: Nej nu pratar du så tyst så vi hör inte vad du säger. Prata högre! Så då hinner man bli rödare i ansiktet och man  tappar bort precis allt man ska säga... Och man får skämmas och stå där framme ytterligare några minuter ( som då känns som timmar). och precis så blev det idag jag hade sagt fel tror jag till å med på dom första namnen och ingen kliver in å hjälper mig å säga dom heller.. Hade det var jag ioch sett någon setat sådär hade jag sagt namnen så det itne skulle bli lika pinsamt. men nej då, där satt man med 30 personer som man aldrig träffat och alla tittar på en som typ: eeh? varför fortsätter du inte? ...

men iaf när vi var klar med det, så sa dom nej nu ska alla ta hela ringen själv. Åh jag höll seriösst på att dö då... Så jag gick ut från klass rummet >_<.. ingen verkar förstå hur drygt det verkligen är att våga prata inför folk sådär. Folk säger oftas: men jag tycker oxå det är jobbigt det tycker alla. JA det kanske är så att alla tycker det är lite jobbigt.. Men sen finns det faktiskt folk som har riktig fobi för det, som verkligen hatar det med är något annat. Och då är det inte samma sak.. Vissa dagar skulle jag klara det galant beror så himmmla mkt på hur jag mår och vilka det är. Men jusst idag orkar jag inte det..

Haft en dålig dag och började redan i söndags med en massa bajs som jag bara itne orkar tänka på. Så det gör inte det här bättre.

aja nu ska jag nog gå till maten snart elr kolla om jag hittar någon i klassen.. Sitter i biblioteket helt själv och ser mobbad ut haha.

Hejsvejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0