-Längtar till helgen,

Hej!
har nyss plockat ihop disken och lite annat i lägenheten, så just nu sitter jag och kollar på en dokumentär, den är riktigt bra och det är flera gånger som det är svårt att låta bli att gråta haha. Man blir både glad av den och samtidigt tycker man så synd om den här killen Peter som det handlar om.
Det är iaf ett norskt reportage från 2008. 17-årige Peter har cerebral pares och sitter i rullstol. "Att bli betraktad som den man är är inte alltid lätt, men Peter tänker inte låta rullstolen stå i vägen för sina drömmar. " Flera borde se den och den borde visas i skolorna tycker jag,flera borde se och få höra hur han tänker osv :) Är vad jag tycker! Nej men nu ska jag nog fortsätta och se på det här och sen ska jag duscha och fixa mat. Men har ingen anning om vad jag ska göra för mat.. Får fundera på det med helt enkelt haha.
ha det bra!

Kommentarer
Postat av: marie

Den där dokumentären hade jag avelat sett!!!!



Du, får man grattulera til ringmärkningen, förlovningen, alltså!!!

Grattis o njut av kärleken!!

Kram

2009-09-09 @ 09:11:45
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0